חריגה בתקציב בבנייה חדשה

חריגה מהתקציב יכולה להביא לנזק כספי גדול ואפילו לביטול הפרוייקט! עוד על ההשלכות של חריגה מהתקציב בבנייה חדשה בכתבה הבאה.

כאשר בונים פרוייקט חדש, מגדל מגורים או אפילו שכונה חדשה, יש חשיבות רבה לעמידה בתקציב שנקבע מראש. בין אם המדובר בחברה גדולה הבונה פרוייקטים רבים, בחברה קטנה או אפילו באדם פרטי הבונה לעצמו בית או דירה חדשה, חשוב מאוד לקבוע תקציב מדוייק לכל הפרוייקט, ואפילו חשוב מכך - יש לעמוד בתקציב זה! חריגה מהתקציב יכולה להביא לנזק כספי גדול ואפילו לביטול הפרוייקט! עוד על ההשלכות של חריגה מהתקציב בבנייה חדשה בכתבה הבאה.

 

כיצד קובעים תקציב לבנייה חדשה?

 

בניית תקציב לפרוייקט נדל"ן הוא תהליך מורכב מאוד שרק מעטים יודעים כיצד לבצע אותו בצורה הטובה ביותר, בוודאי כאשר המדובר בפרוייקט גדול. אך בניית תקציב לדירה חדשה (או לבית פרטי חדש) לאדם פרטי, היא כבר משימה אפשרית יותר, וחשוב לבצע אותה בצורה נכונה ויעילה. אם אתם מתכננים לבנות בית חדש, עליכם לקחת בחשבון כמה מרכיבים - את עלות הקרקע, את עלות הבנייה (חומרים + עבודה) וכמובן גם את כל הנושא המיסויי. מעבר לרכישת הקרקע עצמה יש לקחת בחשבון כמה יעלו לכם אנשי המקצוע השונים - קבלנים, מנהלי עבודה, נגרים, שרברבים, אנשי חשמל ומיזוג אוויר, אדריכלים, מהנדסים וכמובן הפועלים עצמם (שמבצעים את הבנייה בפועל). גם החומרים עולים לא מעט ולכל אלה יש להוסיף תשלומי מיסים ואגרות למיניהן. כמובן שבכל תחום יש להתייעץ עם מומחים לעניין, חשוב מאוד לבצע סקר שוק מקיף ויש לקבל גם המלצות חמות על אודות אנשי המקצוע שאתם מתכננים לעבוד עימם. רק לאחר שבררתם לעומק את כל הפרטים הללו, כדאי לאשר את התקציב הסופי שלכם לפרוייקט וכמובן גם לעמוד בו.

 

לא לשכוח את התחום המיסוי!

 

מעבר לעלות של הקרקע, אנשי המקצוע והחומרים, יש לקחת בחשבון גם את כל נושא המיסוי. בעניין זה מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין המתמחה במיסוי מכיוון שזהו תחום מסובך מאוד. חישוב לא נכון של המיסים הרלוונטיים יכול להפיל לכם את הפרוייקט, וחשוב לזכור את! יש לא מעט מיסים שיש לשלם כאשר רוכשים קרקע ומתחילים בבנייה, ולכן ייעוץ של עורך דין (ורצוי גם שמאי) הוא קריטי. כל הפעולות הללו נעשות על מנת שתוכלו לעמוד בתקציב שקבעתם לעצמכם בצורה המדוייקת והקלה ביותר! ניתן לקבל את המידע על המיסים שיש לשלם גם באתרי אינטרנט העוסקים בכך, מעבר לייעוץ של אנשי המקצוע. אז לאחר שהשוויתם מחירים של חומרי גלם ואנשי מקצוע, שוחחתם עם עורך דין לגבי הפן המיסויי, קניתם קרקע במחיר סביר והחלטתם כיצד תבוצע הבנייה, הגיע הזמן לצאת לדרך עם תקציב מוסכם והגיוני, והחשוב מכל - לנסות ולעמוד בו. רק כך לא תגרמו לעצמכם נזק כספי גדול בשל חריגה מהתקציב.

 

לכלים כלכליים