הסוד הכי שמור של שכונת "אם המושבות" בפתח תקווה

יש לה סוד שהופך אותה לשכונה אחרת לגמרי. הכירו את שכונת "אם המושבות" בפתח תקווה, שכונה שכדאי לכם לגור בה 

במקום להלאות אתכם, נגלה לכם כבר מעכשיו מהו הסוד הכי שמור של שכונת "אם המושבות" בפתח תקווה. מלבד הבתים היפים, הנגישות, והסביבה המטופחת והמושקעת, הדבר המזוהה ביותר עם השכונה והסוד שלה להצלחה, הוא המעורבות של התושבים שגרים בה. המעורבות באה לביטוי בכמה אופנים שכדאי לכם לשמוע עליהם. היא משפרת את איכות החיים ומוסיפה נדבך נוסף לשכונה שהיא כבר ממזמן לא "עוד" שכונה, אלא שכונה שממש שווה לגור בה.

 

על השכונה

הנה כמה פרטים יבשים על שכונת "אם המושבות החדשה" המוכרת גם כ"הדר המושבות החדשה": השכונה ממוקמת בצפון מערב פתח תקווה, בקרבת אזור התעשייה קריית אריה אשר התפתח מאוד בשנים האחרונות. השכונה קרובה לכביש 5, למחלף התקווה ולדרך אם המושבות, דבר המהווה יתרון בכך שהוא מאפשר גישה מהירה ונוחה לשכונה (לא בשעות השיא כמובן, זה כבר סיפור אחר...). השכונה משתרעת על פני כ-1,000 דונם ומתגוררים בה כ- 17,000 תושבים. רוב רובם של התושבים הם זוגות צעירים, חילוניים, מחתך סוציו אקונומי בינוני עד גבוה, הייטקיסטים ועוסקים במקצועות חופשיים.

 

השכונה נבנתה בשנות ה-2000 ולא עצרה שם. היא ממשיכה להתפתח ולהיבנות, ישנם פרויקטים חדשים למגורים בשכונה גם כיום. יש בשכונה הכל, כך שהכל נוח ופשוט אין צורך לצאת ממנה אם לא באמת חייבים. יש בה מוסדות חינוך, מרכזי קניות, בילוי ומסחר, פארקים, שרותי בריאות, מרכז תרבות, מרכז פנאי וספורט וכמובן את האצטדיון הגדול. היא קרובה לבי"ח בלינסון ולמרכזי המסחר הגדולים בצומת ירקונים, סגולה וגם לקניון הגדול.

  שכונת אם המושבות מוארת בלילה. צילום: שמואל סוריאנו

שכונת "אם המושבות החדשה" לקראת ערב. צילום: שמואל סוריאנו

 

ועד, פייסבוק ומה שביניהם

כמו שכבר כתבנו, מעורבות התושבים היא חלק מהקסם. השיתופיות היא חלק מהעניין, ומה שהופך את השכונה לכל כך שונה, טובה ואיכותית. לשכונה יש ועד פעיל משל עצמה שנבחר בבחירות דמוקרטיות ואשר מונה ע"י עיריית פתח תקווה.

לשכונה יש קבוצה פעילה מ-א-ו-ד בפייסבוק בשם "אם המושבות החדשה" ובה חברים התושבים, הדואגים לטפח אותה, לעדכן בה בכל זמן מה קורה, מסבים את תשומת לב התושבים לדברים המתרחשים, למפגעים, אירועים, פעולות צדקה, פרגון, המלצות לכל דבר, מסירת חפצים, ציוד או בקשה לקבלת ציוד וכו'. עזרה ותמיכה היא דבר הבולט מאוד בקבוצה. ולא רק זה! לשכונה יש את "משמר השכונה" אותה הקימו התושבים, בדרך זו הם מעניקים בטחון, שומרים על השכונה, ועל הסדר. 

 

לשכונה אתר אינטרנט משלה, בה ניתן ליצור קשר, לקבל עדכונים שוטפים, להירשם לניוזלטר, לראות תמונות, לקרוא כתבות, לקבל מידע ועוד.

"אם המושבות החדשה". צילום: אודי רוף

 

ומה עם הילדים?

מבחינת גידול הילדים וחינוכם, השכונה נחשבת כמקום אידאלי. יש כ-42 גני עירייה, ו-4 בתי ספר יסודיים כאשר כל אחד מהם מוקדש לערך שונה. השאיפה למצוינות ניכרת מאוד. יש בה פעילויות העשרה, וסביבה המעודדת את הילדים להיות בעלי ערכים, ליצור ולתרום. יש להם שבט צופים משלהם בשם "שבט המושבה" שאף זכה בפרס הנהגה יוקרתי.

 

המשפחות צעירות ומעורבות מאוד בחיי החברה. הם פעילים מאוד, יוזמים הופעות, מפגשים חברתיים ומעודדים את כולם לפעול למען הקהילה, לתרום לנזקקים, לעזור לאחרים ולתרום מזמנם ומכיסם.

 

קבלת שבת בשכונה. צילום: שמואל סוריאנו

 

אז מה הופך בימים אלה את איכות החיים לטובה יותר? סדר, בטחון, סביבה נעימה, מעורבות חברתית, קהילה תומכת ועוד ועוד. את כל אלה דואגים לייצר תושבי השכונה בזכות מעורבותם. מקום המגורים חשוב, אך ממזמן זה לא רק עוד מקום לגור בו. מעורבות, עזרה הדדית, אכפתיות, שמירה על הסדר וטובת הכלל, כל אלו הם חלק מסוד הצלחתה של שכונת אם המושבות.