דירת החלומות

הפרויקטים החדשים, שמתאימים במיוחד לזוגות צעירים

כאשר בוחנים דירות המיועדות לזוגות צעירים עולה כי נדרשות מהן מספר תכונות, אשר אינן נכללות כאשר מדובר בדירות המיועדות לחתכי אוכלוסייה אחרים. אחד מהקריטריונים הוא גודלן של הדירות (ככלל, דירות בנות עד ארבעה חדרים נחשבות כמיועדות לזוגות צעירים וחסרי ילדים), קריטריון נוסף הוא מחירן (שלעיתים, מושפע ממספר החדרים שבהן), וקריטריון לא פחות קריטי הוא נגישות גבוהה וגישה מהירה לאמצעי התחבורה השונים. אף קריטריון זה הוא הגיוני ומובן מאליו, שהרי חלק מהמשפחות הצעירות אינן יכולות להרשות לעצמן להחזיק יותר ממכונית אחת, ובמקרים רבים, אין ברשותן אף לא מכונית אחת.

 

בימים אלה, מקדמים חברי הכנסת דוד ביטן ואלי כהן יוזמה, אשר מטרתה לעודד בניית דירות קטנות המיועדות לזוגות צעירים. העדפתן הברורה של הרשויות המקומיות לבניית דירות בנות 4 חדרים ומעלה (אשר מיועדות לאוכלוסיות מבוססות ובוגרות יותר) יצרה מצב שבו 92% מהדירות הנבנות כיום מיועדות לאותו קהל מבוסס, ואילו הזוגות הצעירים אינם נמצאים בראש סדרי העדיפויות, לא אלה של הרשויות וגם לא אלה של הקבלנים.

 

אולם, גם במצב הבנייה כיום, אשר, כאמור, איננו אופטימלי עבור זוגות צעירים, ניתן למצוא פרויקטים בולטים, אשר כוללים דירות המתאימות לחתך אוכלוסייה זה. לנוחותכם, ריכזנו כמה מהבולטים בהם:

 

פרויקט סוהו תל אביב - בניין בוטיק בן שש קומות ובו 38 דירות. במגוון סוגי הדירות שבבניין יוכלו הזוגות הצעירים לבחור בין דירות גן, דירות ארבעה חדרים ודירות פנטהאוז. הפרויקט מוקם ברחוב וכטנגוב ביפו, ברחוב שקט, אבל בקרבה לכל מה שיש לעיר המתחדשת להציע. תוכנית המתאר של תל אביב, מעשירה אף היא את אזור הפרויקט במבחר שירותים עירוניים, נתיבי תחבורה ציבורית נוספים ושפע של מקומות תעסוקה. יזם: נעמן איתן, פוגלר החזקות, היילנד ייזום ושיווק נדל"ן, משווק: היילנד ייזום ושיווק נדל"ן.

 

שכונת סביוני גבעת שמואל - 600 דירות המחולקות בין 12 בניינים בני 17 קומות כל אחד. כאן, תעמוד לפני הזוגות הצעירים בחירה בין דירות 3 חדרים ומעלה, דירות גן, פנטהאוזים ומיני פנטהאוזים. השכונה החדשה מציעה לצעירים חיים קהילתיים עשירים, בבניינים ובדירות המעוצבים בסגנון מודרני. יזם: אפריקה ישראל מגורים וקבוצת אהרוני.

 

אפגד בקריה הירוקה - הפרויקט ממוקם בין קריית מלאכי למושבי המועצה האזורית באר טוביה וכולל ארבעה בניינים בני תשע קומות. הזוגות הצעירים יוכלו לבחור בין דירות בנות 3 עד 5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. יזם: אפגד.

 

פרויקט נאות פרס - במבואותיה הדרומיים של חיפה עתידות להיבנות 4,400 יח"ד, בפעימה הראשונה נבנות ומשווקות 920 יח"ד. האצטדיון החדש של חיפה, אשר באזורו מוקמות הדירות, קירבתם של מרכז קסטרא וקניון חיפה והכבישים שמסביב, מבטיחים נגישות וזמינות גבוהה לשירותים, מרכזי קניות, מקומות עבודה וכד'. יזמים שונים.

 

לסיכום:

למרות שלכאורה נראה כי מצב הדיור המיועד לזוגות צעירים הינו בכי רע, עדיין קיימים פרויקטים טובים ואיכותיים, אשר פוני לקהל יעד ספציפי זה. נראה כי מצב זה אף ישתפר, לאחר היוזמה של שני חברי הכנסת.