בתים וילדים - עיצוב חדר תינוקות

חדר תינוקות – מתי מתחילים? כיצד לבחור את הצבע? כיצד לארגן את חלל החדר? כל התשובות בפנים

כבר עברת על הרשימה עשרות פעמים, התייעצת עם אימא, החברות ואפילו עם הסבתא: שידת החתלה, מיטה, מזרן, מנורת לילה, אינטרקום... נראה כי סוף סוף הגעת לרשימה הסופית של כל הדברים מהם תרכיבו את החדר של התינוק שבדרך, אבל איך באמת מרכיבים את כל אלה לחדר תינוק אחד שהוא גם נעים, גם שימושי וגם אסטטי? ומתי כדאי להתחיל המלאכה, בשבועות ההריון הראשונים כשעדיין קל להתנועע, או לקראת הלידה עצמה?

 

 חדר תינוקות – מתי מתחילים?

קיבלתם את הבית מקבלן המשנה, ועם המפתחות המצלצלים בידיכם אתם מוכנים לפתוח פרק חדש בחיים. להתחיל לעבוד על סידור וארגון חדר התינוק מומלץ כמה שיותר מוקדם, כשעוד קל לך להתנועע ולהתרוצץ בין החנויות השונות, לסייד קירות, לתלות וילונות וכל שאר הדברים שצריכים להיעשות. אך עדיין מומלץ לא להיכנס לפעולה עד לשבוע 14 להריון, כשיודעים בברור שההריון "נתפס". בכדי לוודא את בדיוק המרבי את שבוע ההריון בו את נמצאת מומלץ להשתמש במחשבון הריון. מחשבוני הריון הם כלים הנמצאים באתרים שונים באינטרנט והשימוש בהם הינו ללא תשלום. מומלץ לוודא שהמחשבון אכן תקין והאתר בו הוא נמצא איכותי.

 

צבע – לפי מין התינוק?

כבר מזמן נקבעה לה מסורת רבת שנים שבנים פירושו תכלת ובנות פירושו וורוד, אך האם גם את חייבת ללכת בעקבות המסורת העתיקה הזאת? היום בשוק קיימות חברות בדים וטפטים רבות שמנסות לשבור את המוסכמות של צבעים לחדרי ילדים ותינוקות בשילובים מעניינים וחדשניים של כחול, אדום, ירוק וחום, כתום וורוד ועוד. ציורים של חיות, טבע ושמים בעלי מאפיינים גראפיים חזקים שגורמים לנו להרגיש כאילו נכנסו לספר ילדים בעצמנו מלווים את הצבעים המעניינים האלה ויוצרים שילובים כיפיים ומיוחדים. לך נשאר רק לבחור את העיצוב המתאים ביותר עבור תינוקך.

 

חדר תינוקות בדירה החדשה – ארגון החלל

חושב מאוד שהחדר יהיה מרווח ונח, לכן תמקמו את הרהיטים השונים בחלל עם מרחק ביניהם. מקמו את השידה ליד המיטה לנוחות מרבית ושימו ליד מיטת התינוקות כיסא או כורסא עליה יהיה לכם נוח להאכיל אותו כשיגיע הזמן. אל תמקמו את מיטת התינוק ישירות מתחת לחון בכדי שלא יהיה לו חם או קר מדי וודאו כי יש מספיק מקום להסתובב בחדר בכדי שתוכלו לבצע טיולי הרגעה קטנים ברחבי החדר עם הפעוט שלכם.

 

שבועות ההריון יעברו מהר מאוד, כפי שתראו בקלות בעזרת מחשבון הריון, ובן המשפחה החדש יצטרף אליכם בקרוב בדירה החדשה שלכם.