הסכם גג נוסף באור יהודה

הסכם גג נוסף נחתם עם עיריית אור יהודה, במסגרת ההסכם יבנו שכונות חדשות שיכללו כ 5,020 יח"ד חדשות, לצד שטחי תעסוקה ומסחר רבים, אשר יגדילו את העיר בכ 50%.

 

ההסכם נחתם בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר השיכון והבינוי יואב גלנט, מנהל רמ"י עדיאל שמרון, וראשת עירית אור יהודה ליאת שוחט.  

 

במסגרת הסכם הגג החדש שנחתם תשווק רשות מקרקעי ישראל למעלה מ – 5000 יח"ד חדשות בעיר.

 

התכנית כוללת פיתוח שכונות חדשות כמו שכונת פארק איילון אשר תכלול כ – 1,870 יח"ד חדשות כבר במהלך השנה הקרובה.

 

יתר התכניות הכלולות בהסכם הגג ישווקו במהלך השנים 2018 – 2020 והן יכללו את  שכונת "פרדס חיסכון" שבה יוקמו כ – 2,350 יחד" חדשות ולצדם 64 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה. ואת שכונת "פנקס על הפארק" שבה יוקמו 1,870 יח"ד חשות ולצדם 800 אלף מ"ר לשטחי תעסוקה.

 

 שכונת פארק איילון - הדמייה (מקור - משרד האוצר).

 

בנוסף לשכונות חדשות כולל ההסכם גם עבודות פיתוח באזור התעסוקה הדרומי אשר יוקמו בו כ – 200 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה חדשים וסביב העיר יבנה מנגנון ניקוז אשר ימנע הצפות ושיטפונות.

 

שר האוצר, משה כחלון:  "הסכם הגג שנחתם כאן הוא השקעה בדור העתיד ובזוגות הצעירים. הסכם זה יזניק את העיר אור יהודה, יכפיל את מספר התושבים בעיר וייצר אזורי תעסוקה חדשים. ההסכם שנחתם עם אור יהודה מצטרף להסכמים אחרים שייחתמו בתקופה הקרובה לבנייה של עשרות אלפי יחידות דיור חדשות בדימונה, שדרות, מגדל העמק ואשדוד. אנו מבינים את האחריות שיש לנו כלפי הזוגות הצעירים ואנו נמשיך במאמצים לתיקון עיוותים, צמצום פערים חברתיים ויצירת הזדמנות שווה לכלום. הקרקע של מדינת ישראל הינה משאב שצריך להגיע לזוגות הצעירים על מנת שיוכלו לבנות בית."

 

 שכונת "פרדס בחיסכון" - הדמיה (מקור -משרד האוצר)

 

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט  אמר בטקס החתימה: "העיר אור יהודה עוברת מהפכה מרשימה  בשלבים שמשרד הבינוי והשיכון מלווה מקרוב כבר במשך כמה שנים. אור יהודה היה יישוב שהוקם על ידי ותיקי מעברות והפך עם השנים לעיר. היא אופיינה במצב סוציו-אקונומי נמוך והייתה מהראשונות להשתתף בפרויקט שיקום שכונות.  באמצעות פרויקט מחיר למשתכן ושדרוג של העיר הוותיקה הפכה אור יהודה לעיר שמשקיעה בדיור לצעירים. בשיתוף עם משרדי הממשלה אנו פועלים כדי להציע שיווק זמין, ממוקד ואפקטיבי באמצעות שכונות חדשות ואזורי תעשייה ומסחר. הסכם הגג יחזק את הכלכלה גם בעיר אור יהודה הסכם ויאפשר מגורים לאלפי משפחות נוספות. נמשיך ונבנה בקצב גובר בכל רחבי הארץ."

 

ראש עיריית אור יהוד,  ליאת שוחט:  "חתימת הסכם הגג תשנה את פני העיר ותייצר מציאות חדשה עבור התושבים שלנו. אני רוצה להדגיש כי לפחות 20 אחוז מכלל הדירות החדשות שיוקמו, יוקצו לזוגות הצעירים תושבי העיר במסגרת פרויקט מחיר למשתכן וזו בשורה משמחת ומשמעותית.

בתהליך גיבוש ההסכם החדש עמדתי על כך שיחידות הדיור החדשות  יוקמו במקביל לשיקום של העיר הוותיקה. השכונות הוותיקות של אור יהודה קודמות לכל ולכן נדאג להפוך כל אבן בעיר על מנת להעמיד את אור יהודה כעיר אטרקטיבית באזור בפרט ובארץ בכלל."

 

העיקרון שמנחה את הסכמי הגג הוא העמדת קדם מימון על ידי הממשלה לפיתוח של תשתיות, מבני ציבור, מוסדות חינוך, מחלפי תחבורה, פארקים, ושטחי תעסוקה ומסחר. הסכמי גג מבטיחים ליזמים קבלת היתרים תוך 90 יום והם מקצרים באופן משמעותי את זמן הפיתוח של השכונות החדשות והקמתן. בנוסף, בהסכם גג נקבע לוח זמנים מדויק לביצוע וקידום של כל שלב בפרויקט.

 

 טיילת הפארק בשכונת "פארק איילון" - הדמיה (מקור - משרד האוצר)

 

בחתימה על הסכם גג מקבלת הרשות אמצעים וגיבוי ממשלתי לצורך פיתוח והקמת שכונות עם אלפי יחידות דיור. המודל של הסכמי הגג בא לתת מענה באופן מהיר יחסית, להצורך ההולך וגובר בקרב הציבור והזוגות הצעירים לדיור באזור מרכז הארץ. הסכמים אלו רותמים מראש את משרדי הממשלה הרלבנטיים לשיווק זמין, ממוקד ואפקטיבי באזורי הביקוש, זאת בשיתוף עם אותה רשות מקומית עמה ייחתם הסכם גג.