הסכם גג אסטרטגי שיכפיל את העיר לוד

במסגרת הסכם הגג ישווקו בעיר לוד למעלה מ -17,000 יח"ד חדשות, 1.3 מיליון מ"ר לתעסוקה ומסחר, ויושקעו תקציבים רבים בתשתיות, נוף, תיירות וחברה בשכונות חדשות ובקיימות

הסכם גג לעיר לוד נחתם השבוע בטקס חגיגי במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. עוד השתתפו בטקס שר האוצר, משה כחלון, שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי, מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שומרון וראש עיריית לוד, יאיר רביבו.

 

 נחתם הסכם גג אסטרטגי שיכפיל את העיר לוד. צילום: דוברות עיריית לוד. 

 

ההסכם שנחתם כולל למעלה מ- 17,000 יח"ד כאשר כ - 3,130 יח"ד ישווקו בשכונות חדשות שיבנו בעיר הקיימת ו-14,107 יח"ד ישווקו בשכונות ענק בשטחים שיסופחו לעיר לוד מהמושבים הצמודים בן שמן וניר צבי.

 

כמו כן, יקודמו במסגרת ההסכם גם תהליכים של התחדשות עירונית בהיקף של עד 10% מכלל השטח המיועד להסכם, ותתאפשר תוספת של כ- 3,000 יח"ד אשר ישווקו על קרקע להשלמה עבור מתחמים להתחדשות עירונית.

 

כחלק מהסכם הגג  שנחתם ישודרגו תשתיות התחבורה בעיר וחלקיה המזרחיים והמערביים יחוברו עם מרכזה.

בזכות ההסכם ייסלל גם כביש 200 שיחבר בין כביש 431 לכבישים 1 ו-40; תחנת רכבת נוספת (שלישית) תוקם  בעיר באזור התעשייה הצפוני; יבוצעו 2 הפרדות מפלסיות ומרכז תחבורתי משולב יוקם בתחנת הרכבת המרכזית. הסכם זה אף יבטיח את איתנותה של תחנת הרכבת המרכזית על ידי הקמת שני פארקים תעסוקתיים משמעותיים עם נגישות למערכת התחבורה הארצית, לרכבת ולמתחמי מסחר חדשים במרכז העיר.

 

במסגרת ההסכם יוקמו גם מוסדות ציבור רבים חדשים בעיר, ביניהם: 2 מרכזיים קהילתיים, 5 מתנ"סים, 4 ספריות, 49 בתי כנסת ו- 8 מקוואות, 5 מגרשי ספורט, 97 כיתות במעונות יום, 129 כיתות גני ילדים, 574 כיתות ביה"ס ו- 59 כיתות חינוך מיוחד.

 

כמו כן, יושקעו גם תקציבים נוספים בחידוש פני העיר העתיקה, יוקמו פארקים ברחבי העיר עם רשת שבילי אופניים ותשודרג קריית הספורט.

 

שר האוצר, משה כחלון: " אנו חותמים כאן על הסכם הגג הגדול ביותר שנחתם עד היום בישראל בהשקעה של 6.9 מיליארד ש"ח. כל משרדי הממשלה עובדים כדי להילחם ביוקר המחייה הקיים, לפתור את משבר הדיור ולהצמיח את המשק בישראל.

הנתונים שמתפרסמים על שיפור במצב הם תוצאה של עבודה קשה וזה לא סוף פסוק. קיבלנו לידנו משבר דיור גדול וקשה של שנים. לקחתי על עצמי את המשימה הקשה הזו והתחייבתי לתוצאות. אנחנו נמשיך לבנות עוד ועוד עד שמשבר הדיור יסתיים.״

 

 יאיר רביבו, ראש העיר : ההסכם יעצים את העיר מבחינה כלכלית וחברתית". צילום: דוברות עיריית לוד. 

 

ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו: "מדובר בהסכם אסטרטגי גדול ביותר במסגרתו תזכה העיר לוד להשקעות ממשלתיות ועירוניות בהיקפים עצומים שטרם נראו. ההסכם יהפוך את לוד לעיר חכמה עם תשתיות מתקדמות, טכנולוגיות חדשניות ובנייה מודרנית ומאסיבית של מגורים, תעסוקה ומסחר בלב אזורי הביקוש. כמו כן יכפיל הסכם זה את מספר התושבים בעיר ויעצים אותה מבחינה כלכלית וחברתית. והוא מבטא גם את התגייסותה של העיר לוד לפתרון משבר הדיור בישראל כולה"